Over mij

Creatieveling, Professional en rasoptimist

Toen ik in 2008 afstudeerde van mijn opleiding International Business and Languages had ik een rooskleurig beeld van de wereld. Optimistisch en gelovend in eindeloze mogelijkheden nam ik mijn papiertje in ontvangst. Wakker werd ik in een wereld waar de bankencrisis insloeg als een bom. Het was mijn eerste belangrijke les, die ik als ondernemer altijd in mijn achterhoofd houd:

“Zoals verwacht, loopt alles anders”

Berthold Gunster, Omdenken

In een wereld waar massaal marketingafdelingen werden opgedoekt was geen plek voor vers afgestudeerden. Ik was echter geenszins van plan om me daardoor uit het veld te laten slaan. Gelukkig heb ik 2 kwaliteiten die mij door moeilijke momenten heen helpen: Het denken in oplossingen en een grote dosis enthousiasme. Ik koos een andere weg en zo ben ik de wereld van sales en accountmanagement ingerold. Dit heb ik 15 jaar gedaan in uiteenlopende vakgebieden in zowel de binnen- als buitendienst. Ik heb gewerkt bij multinationals als Eriks en Tata Steel, maar ook bedrijven met minder dan 10 medewerkers. Van IT tot diep de techniek in. Elke rol, elke branche was leerzaam en kent zijn eigen uitdagingen, maar universele waarheid bleek:

Mensen doen zaken met mensen

Mensen doen zaken met mensen. Een waarheid als een koe, om meerdere redenen. Mensen willen werken met degene met een duidelijk verhaal , degene die hen meerwaarde brengt en degene die ze het gunnen. Wil jij diegene zijn? Dan is het essentieel dat jouw verhaal (wat jij komt brengen) aansluit op wat jouw klant nodig heeft.

Klanten zijn tegenwoordig niet alleen meer op zoek naar de Wat (jij doet), maar ook de Wie en Waarom (wie zit erachter het bedrijf en en waar staat het bedrijf voor). Wil jij je klanten écht aanspreken? Dan zorg je dat jouw propositie in jouw communicatie naar buiten komt. Jouw leidraad daarin is een duidelijke merk- en communicatiestrategie, die is vastgelegd in een plan en steeds terugkomt. Die consistentie geeft rust en vertrouwen bij jouw (potentiële) klant. Want als ze niet precies weten waar ze ‘Ja’ tegen zeggen, waarom zouden ze dan überhaupt met jou in zee gaan?

In grote bedrijven is vaak een marketing afdeling die deze strategie opstelt, toepast en zorgt dat bijvoorbeeld het sales team de juiste tools heeft. In kleine ondernemingen is het eerder een enkele medewerker of eerder een medewerker die dit “er even bij doet”. Ik ben namelijk vaak die medewerker geweest! De realiteit daarvan is echter dat met de waan van de dag deze taak makkelijk naar de achtergrond verdwijnt. De taak krijgt daarmee niet voldoende aandacht waardoor ook het gehoopte resultaat uitblijft.

Marketing als geheel, jouw communicatiestrategie, jouw social media, campagnes, alles is bedoeld om jouw klant optimaal te bedienen. Ze niet alleen te betrekken, maar ook betrokken en tevreden te houden. Door de marketing op een tweede plan te zetten zet je eigenlijk ook je klant op het tweede plan. Daarnaast ontzeg je jouzelf mogelijkheid optimaal tot je recht te komen.

Pak jouw spotlight

Voor mijn werkgevers heb ik met ontzettend veel plezier gewerkt met fijne collega’s en geweldige klanten. Maar een belangrijk deel van mij stond eigenlijk altijd aan de zijlijn: mijn creativiteit. Kon het alleen écht kwijt in sub- en neventaken. Ik heb een tijdje een bedrijfje gehad in schilderijen en schilderingen op maat. Prachtige decoraties en portretten mogen maken, maar ik deed het altijd naast mijn vaste baan. In de tijd die “over” was. 

Daarom heb ik in 2023 besloten Artvertentie op te richten: de plek waar al mijn kwaliteiten ingezet kunnen worden voor mijn klanten.Want waarom zou ik mijn grootste kracht en kwaliteit niet inzetten? Met Artvertentie staat deze niet langer in de kantlijn, maar in het spotlight. En ik zet deze creatieve kracht in voor jou! De ondernemer die een ervaren creatieveling naast zich zoekt om hun onderneming naar een volgend niveau te tillen. Samen zetten we jou in het juiste spotlight.

Wat neem ik mee jouw bedrijf in?

• Een frisse blik
• Een berg praktijkervaring (15 jaar)
• Meedenkende en hands on werkhouding
• Gezonde dosis humor.

Leuk! Laten we in gesprek gaan!

We bespreken dan gericht hoe ik jou kan helpen en beantwoord jouw vragen.

TIJD OM KENNIS TE MAKEN!